GBP356.06EUR324.96USD293.15CHF299.19AUD198.87DKK43.57JPY2.75CAD220.43NOK32.51SEK30.28CZK12.59PLN74.62HRK43.98RON68.74TRY52.83

Kezdőlap»»A globális olajkereslet 2035-ig nem tetőzik

A globális olajkereslet 2035-ig nem tetőzik

2019-07-30 14:41napiuzlet.png napiuzlet.com
A globális olajkereslet valószínűleg tovább emelkedik majd az elkövetkező 15 évben, amíg Ázsia gyorsan növekedő gazdaságai fel nem zárkóznak a szénhidrogénről az elektromosságra való átállásban, mondta egy vezető konzultációs cég hétfőn.
„Valamikor a következő 20 évben valószínűleg tetőzni fog majd az olajkereslet. A Wood Mackenzie személyes véleménye szerint nagyjából 2035 és 2036 körül” – mondta Simon Flowers, a Wood Mackenzie elnöke a CNN-nek adott interjújában.
A Nemzetközi Energetikai Ügynökség szerint, mely a világ leggazdagabb országainak energia ellátását követi, azt mondta idén korábban, hogy egyelőre „nem lát csúcsot a láthatáron”.
Az olajkereslet lehetséges tetőzése az energiaipar felett lebegő legfontosabb kérdés. Az időzítés több trillió dolláros befektetések sorsát befolyásolhatja és nagy szerepet játszhat az üvegházgázkibocsátás görbéjének alakulásában.
Flowers azt mondta, hogy a kereslet már most nagyon alacsony az Európai Unióban és idővel az Egyesült Államokban is jelentősen csökkeni fog.
A Mackenzie Wood szerint a kereslet növekedése majdnem egészében Ázsiára koncentrálódik. Kína, India, Japán, Dél-Korea és Szingapúr a régió vezető olajimportőrei. Az olajkereslet összességében 2,5%-kal nőtt 2018-ban, 25.9 millió hordóra naponta. A növekedés a nagyrészéért Kína és India importjai voltak a felelősek.
„Idővel ezek is áttérnek majd az elektromos autók használatára a belső égésű motorokkal működő járművekről” – mondta Flowers.
Ha ez az átállás megtörténik, Kína sokat profitál majd.
Az ország a világ legnagyobb autópiaca, hatalmas gyártókapacitása van és hozzáférése is az akkumulátorokhoz szükséges nyersanyagokhoz – mondta Flowers.
Kína mostanában rengeteget fektetett az elektromos autóiparba.
A kormány nagyvonalú támogatásokat biztosított az elektromos és hybrid autók vásárlásához az elmúlt évben.
Peking mostanában próbálja mérsékelni a támogatásokat és áttenni ezt a terhet az elektromos autógyártókra. Ebben az évben olyan új szabályt vezettek be, mely szerint minden autógyártó eladásainak 10%-át teljesen elektromos meghajtású és hybrid autók eladása kell, hogy kitegye. A szabály azokra a gyártókra vonatkozik, melyek több, mint 30
Kapcsolódó cikkek:
A Kínai exportok emelkedtek az USA-val folytatott kereskedelmi háború ellenére
A McDonalds papírszívószálai nem újrahasznosíthatóak
Dél-Korea és Japán kereskedelmi háborút vívnak
Vezetőváltás az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete élén
Lassan olvadoznak a nemzetközi élelmiszerárak
A globális olajkereslet 2035-ig nem tetőzik
A részvények ugranak a „kínai Nasdaq” debütálásával
A skót szélenergia termelés rekordot döntött
Amerikai milliárdosok a vagyoni adó bevezetéséért lobbiznak
A globális olajkereslet 2035-ben éri el a csúcsát