GBP361.17EUR318.05USD281.88CHF280.09AUD200.13DKK42.63JPY2.55CAD212.23NOK32.54SEK30.31CZK12.37PLN73.54HRK42.93RON67.16TRY53.51

Kezdőlap»»Brüsszel meggátolta a német-francia vasút ipari egyesülést

Brüsszel meggátolta a német-francia vasút ipari egyesülést

2019-02-07 06:29napiuzlet.png napiuzlet.com
Brüsszel megakadályozott egy német-francia vasút ipari egyesülést, mely segített volna Európának felvenni a versenyt Kínával.
Az EU Versenyjogi Bizottsága megakadályozta a két ég összekötését, mondván, hogy a francia Alstom vasúti cég egyesítése a Siemens-szel, magasabb közlekedési árakat eredményezett volna.
A cégek azt mondták, hogy az egyesülés egy ipari bajnokot hoztak volna létre, mely felvehette volna a versenyt a globális játékosokkal.
Franciaország pénzügyminisztere Bruno Le Maire azt mondta, hogy a döntés „Kína érdekeit szolgálja”.
„A Bizottság megtiltotta az egyesülést, mert a két cég nem volt hajlandó figyelembe venni a versenyképességgel kapcsolatos aggályainkat” – mondta Margrethe Vestager, az Európai Versenyjogi Bizottságának elnöke egy nyilatkozatában.
„A megfelelő intézkedések nélkül az egyesülés a jelzőberendezések drágulását okozta volna, melyek az utasok biztonságáért felelnek és a következő generációs gyorsvonatok gyártásának drágulását is” – tette hozzá.
A Siemens gyártja az Intercity Express vonatokat a Deutsche Bahn-nak és az Eurostarnak is épít alkatrészeket.
Az összekötés egy 15 milliárd eurós bevételű létesítményt hozott volna létre, jelentős működéssel az európai hálózatokon.
Azonban Kína állami tulajdonú vasúti behemótja, a CRRC, a világ legnagyobb vasúti cége sokkal agresszívabban versenyzett a külföldi szerződésekért az elmúlt években.
A szabályok megváltoztatása
Decemberben az Alstom és a Siemens beadtak egy javaslatot az Európai Bizottság versenyügyi aggodalmainak megcélzására. Ezekbe beletartozott a jelzőrendszerek és a járműállományok kérdése. Azonban a részletek nem tettek eleget a versenyügyi bizottság elvárásainak.
Azonban azok, akik támogatták a megállapodást, beleértve a két kormány minisztereit, azt mondták, hogy a bizottságnak Európán kívül kell gondolkodnia az olyan szektorokban, mint a pénzügy, vagy a közlekedés.
Peter Altmaier a német gazdasági miniszter azt mondta, hogy Berlin és Párizs dolgozik egy új javaslaton, mely megfelelhet a versenyügyi szabályoknak.
A Siemens vezérigazgatója Joe Kaeser azt mondta: „Európának strukturális reformra van szüksége… az ügyfelek érdekeinek védelme belföldön nem feltétlenül jelenti azt, hogy Európa nem lehet egy játéktéren olyan globális vezetőkkel, mint Kína, az Egyesült Államok vagy mások.”
Kapcsolódó cikkek:
A Ford felhívja a figyelmet a megállapodás nélküli brexit veszélyeire
Nagy Britannia brexit utáni kereskedelmi megállapodást ír alá Svájccal
Jemeni háború: megrohadhat a gabonakészlet Al-Hudaydah-ban
India központi bankja csökkenti a kamatalapokat a választások előtt
Brüsszel meggátolta a német-francia vasút ipari egyesülést
A Google-nek $100 milliárdja van készpénzben. Fizethetne a befektetőknek
A Facebook integrálná a WhatsAppot az Instagramot és a Messengert
A Huawei eladásai 30%-kal nőttek tavaly. Jövőre lehagyná a Samsungot
A Barclays főnökei titkos díjakat fizettek Katarnak
A Fehérház delegációja lemondja a davosi utazást