
Az EU Versenyjogi Bizottsága megakadályozta a két ég összekötését, mondván, hogy a francia Alstom vasúti cég egyesítése a Siemens-szel, magasabb közlekedési árakat eredményezett volna.
A cégek azt mondták, hogy az egyesülés egy ipari bajnokot hoztak volna létre, mely felvehette volna a versenyt a globális játékosokkal.
Franciaország pénzügyminisztere Bruno Le Maire azt mondta, hogy a döntés „Kína érdekeit szolgálja”.
„A Bizottság megtiltotta az egyesülést, mert a két cég nem volt hajlandó figyelembe venni a versenyképességgel kapcsolatos aggályainkat” – mondta Margrethe Vestager, az Európai Versenyjogi Bizottságának elnöke egy nyilatkozatában.
„A megfelelő intézkedések nélkül az egyesülés a jelzőberendezések drágulását okozta volna, melyek az utasok biztonságáért felelnek és a következő generációs gyorsvonatok gyártásának drágulását is” – tette hozzá.
A Siemens gyártja az Intercity Express vonatokat a Deutsche Bahn-nak és az Eurostarnak is épít alkatrészeket.
Az összekötés egy 15 milliárd eurós bevételű létesítményt hozott volna létre, jelentős működéssel az európai hálózatokon.
Azonban Kína állami tulajdonú vasúti behemótja, a CRRC, a világ legnagyobb vasúti cége sokkal agresszívabban versenyzett a külföldi szerződésekért az elmúlt években.
A szabályok megváltoztatása
Decemberben az Alstom és a Siemens beadtak egy javaslatot az Európai Bizottság versenyügyi aggodalmainak megcélzására. Ezekbe beletartozott a jelzőrendszerek és a járműállományok kérdése. Azonban a részletek nem tettek eleget a versenyügyi bizottság elvárásainak.
Azonban azok, akik támogatták a megállapodást, beleértve a két kormány minisztereit, azt mondták, hogy a bizottságnak Európán kívül kell gondolkodnia az olyan szektorokban, mint a pénzügy, vagy a közlekedés.
Peter Altmaier a német gazdasági miniszter azt mondta, hogy Berlin és Párizs dolgozik egy új javaslaton, mely megfelelhet a versenyügyi szabályoknak.
A Siemens vezérigazgatója Joe Kaeser azt mondta: „Európának strukturális reformra van szüksége… az ügyfelek érdekeinek védelme belföldön nem feltétlenül jelenti azt, hogy Európa nem lehet egy játéktéren olyan globális vezetőkkel, mint Kína, az Egyesült Államok vagy mások.”